HTML

Kinga a Kenguruk földjén - A New Life in Sydney

Utolsó kommentek

Címkék

Az agybeszerzes igaz tortenete

2013.01.09. 05:29 neggga

Az agybeszerzes tenyleg nagy kaland volt, erdemes hozzatenni meg nehany reszletet, kommentnek indult, de kicsit hosszu lett, igy inkabb kulon post-ban osztom meg veletek.

Eloszor is az autoberles sokkal egyszerubben ment, mint gondoltam, eleg volt hozza a magyar jogsi (es persze egy bankkartya), meg csak azt a nemzetkozi jogsinak nevezett viccet sem kertek (mondjuk nem is tudom mit kezdtek volna vele, szerintem azt hittek volna, hogy valami kamu papir:)). Na szoval, atadom az okmanyokat, adnak egy papirt, mehetek a kocsiert, egy Toyota Hiace-t bereltem, ami egy kis furgon, ha nem tudna valaki. Annyira kicsi, hogy egy king size matrac mar be sem fer, jo hogy en queen sizert mentem, ami itt het centivel keskenyebb, mint europaban: pontosan 153cm. Amugy ez a tipus nagyon nepeszeru itt, es eloszeretettel hasznaljak a backapcker turistak, akik ilyennel jarjak az orszagot. Tobb olyan hirdetest is lattam, amibe dupla agyat, kis konyhat barkacsoltak bele, bejartak vele az orszagot nehany het-honap alatt, most aruljak. Egy 27 eves csaj meg azt hirdette, hogy keres egy tarsat, hogy vegyenek egy ilyen kocsit, aztan jarjak be az orszagot. Szal, aki kedvet erez hozza, hajra, nem lesz egyedul :)

Ami viszont furcsa, hogy normalis meretu furgonokat nagyon nem latni az utakon, illetve csak nagyon elvetve. gondolok itt a kicsit hosszabb, magasabb pl. sprinterekre, boxerekre, amibe lehet pakolni normalisan. Nagyobb, dobozos teherautok persze vannak, de ez a koztes meret valahogy hianyzik. Meg van itt ez az UTE-nak keresztelt jargany tipus, ami olyan, mint egy szemelyauto, csak pick-up. Nagyon viccesen neznek ki az europai kocsikhoz szokott szememnek. Szerintem a szorfosok terjesztettek el ezt itt annak idejen, mert max a arra jo, hogy bedobd a szorfdeszkakat hatra, a csajod beuljon melled, es irany a masik part. Ezeket leszamitva egyebkent nagyon europai a stilus, van itt minden, ami otthon, csak mondjuk az opel-t holden-nek hivjak.

Ja, es ami meg fura, hogy az europai tipusokban ugyanugy vannak a kormanykapcsolok, mint nalunk, tehat index baloldalon (mint Teresa Renault Megan cabriojaban), az ide vagy itt gyartott autokban viszont tukorkepe annak (ahogy Colin Toyota Camry-jaban, es a HIace-ben is), es baloldali kozlekesedeshez ez a jobb - szerintem - meg ha nem is konnyu atszokni, torolgettem az ablakot en is minden kanyarban, amikor osztonbol vezettem.

A baloldali kozlekedes a soforulesbol egyebkent sokkal jobban erezheto, mint gyalogoskent, szerencsere nem is elso alkalommal kellett a rossz oldalon vezetnem, igy kielvezhettem az autokazas minden oromet, ami a regi Metmarkos idoket idezte fel bennem, amikor Dioval gyurtuk a ceges peugeot boxernek :D Csak itt sajnos nem szolt csontra tekerve a Tankcsapda, igy nem is enekeltem, hanem hallgattam, hogy tudom kanyarban csikorgatni a gumit :) Nem volt tul nehez, elegge leharcolt volt mar a verda, nem egy mai darab, szerintem 10-15 eves koruli lehetett, logott a valtokar, es biztos nem ebben teszteltek az uj monroe lengescsillapitokat sem. Vagyis tokeletes volt egy kis varosi rodeozasra. Bar a Hungaria-Robert Karoly koruti igazi terepviszonyokra csak nehany fekvorendor emlekeztetett.

Az igazi kihivast a navigacio, pontosabban a navigacio (ertsd: gps vagy a kedvenc kicsi mitfarer felesegem) hianya okozta. Mert ugyan jol megterveztem az utat google maps-en, es minden utvonalat le is fenykepeztem a szifonommal, azert ez nem volt egy igazi 21. szazadi megoldas. Az eredeti utvonaltervre ra is dobtam majd 20 kilometert. Volt amikor kisebb kocsisor torlodott fel mogottem, amikor a hazszamot kerestem, es nem, itt sem turelmesebbek az emberek: dudaltak ram, en meg alig vartam, hogy visszaintegessek, kb ezt jelezve, hogy: mit akarsz paraszt, nem latod, hogy kulfoldi vagyok, es cimet keresek?!?!?!?!? elveztem :)

Kisebb kihivas volt meg egyedul kipakolni a quuen size matracot, de nagyon ugyes voltam: a kocsibol egybol a hatamra huztam es betantorogtam vele a haz moge. (Azt azert kivulrol vicces lehet latni, hogy az egyensuly megtartasa erdekeben milyen utvonalat jartam be kozben.)

Az autoberles - persze - most sem annyiba kerult a vegen, ahogy azt a vezetoseg varta - mert a 3 ora helyett 4 orat volt nalam az auto, 46 helyett 66 km-t tettem meg, es mar nem is volt idom megtankolni, hogy zaras elott odaerjek -, de ehhez mar hozzaszoktam, nekem meg az sehol es semmikor nem jott ossze.

Vegulis nagyon elveztem, van agyunk, matracunk, meg egy agyunk, es egy uberkiraly porszivonk (kiporbaltam, mukodik), Kinga feltoltotte a hutot, es isteni carbonarat csinalt vacsorara, ugyhogy, azt hiszem megerdemeltuk az esti unneplest :)


Csako mindenkinek!

Szólj hozzá!

Címkék: agy autoberles

A bejegyzés trackback címe:

https://kingaroo.blog.hu/api/trackback/id/tr105007510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása